جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بازی و سرگرمی آموزشی
  • هوش مالی کودک
  • روانشناسی کودک و والدین
  • کتاب و داستان کودکانه
  • کارتون و انیمیشن
  • آموزش و تربیت کودک
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است.

  • 02691095838
  • [email protected]
  • وبلاگ و مقالات آموزشی
    • فیلم و انیمیشن
    • کتابخانه
    • مادر و نوزاد
    • مرکز خلاقیت و بازی
  • اشتراک ویژه
  • تماس با ما
  • درباره ما
استادیار
  • خانه
  • بازی و سرگرمی آموزشی
  • هوش مالی کودک
  • روانشناسی کودک و والدین
  • کتاب و داستان کودکانه
  • کارتون و انیمیشن
  • آموزش و تربیت کودک
ثبت نام کنین
Latest Notifications
Please login to Show Notifications
0

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

30 شهریور 1400
ارسال شده توسط samira
مقالات
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

 

دوره نوجوانی مهمترین دوره زندگی هر فردی است چون هر مهارت و یا رفتاری که در این دوره شکل بگیرد در دوره بزرگسالی آینده هر فردی را مشخص میکند اگر رفتار درستی از خانواده و یا دوستان نبینند و تصمیمات اشتباهی بگیرند باعث میشود وارد بدترین آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد به مواد مخدر وسیگار و بزهکاری و سرقت و …وارد شود که متاسفانه راه برگشتی هم وجود ندارد یا با سختی و تحمل بسیاری از رنج ها باید از این موارد گذشت 

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با آسیب اجتماعی نوجوانان و راهکارهای پیشگیری از این آسیب ها و انواع اسیب های اجتماعی در نوجوانی را با بهترین شیوه برای شما دوستان عزیز آماده کرده ایم لطفا با ما همراه باشید 

آسیب اجتماعی چیست ؟ 

  • آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطالق میشود که در چهارچوب اصول اخالقی و قواعد رسمی و غیر رسمی جامعه ی محل فعالیت کنشگران قرار نمیگیرد و در نتیجه  با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبه رو میگردد

مسوولیت پذیری را چگونه در فرزندان تقویت کنیم ؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
  • دوستان فرزد شما نقش زیادی در ایجاد رفتارهای مثبت و منفی در فرزندتان دارند چون مهارت های زیادی در این دوره ردو بدل میشود والدین باید اول از همه مهارت دوست یابی را به فرزند اموزش دهند و وقتی دوست خود را انتخاب میکنند کمکشان کنند
  • چون موردی مثل اعتیاد و جرایم و آسیب هایی که به وجود می آیند از همین دوستی های ناباب است اما این گفته صحیح نیست چون خود نوجوان و یا هر فردی در هر سنی دوست خود را خود انتخاب کرده است و باید مسولیت کار را خودش بر عهده بگیرد
  • اگر دوستانی دارند که با ارزش های و استانداردهای اخلاقی خانواده سنخیت ندارد باید دقت لازم را داشته باند و حد و مرز را مشخص کنند
  • خانواده ها نباید حمایت بیش از اندازه داشته باشند چون نتوانستند پاسخگوی نیازهای فرزندشان باشند و انتظارات او را نتواسنته اند براورده کنند از او حمایت میکنند ان هم حمایت نا به جا و این حمایت ها باعث تداوم آسیب ها میشود باید اموزش لازم را بدهید که چه کارهایی غلط و چه کارهایی درست است

 

پیشنهاد ما : حقوق و وظایف والدین در زمان نوجوانی و بلوغ فرزند چیست ؟ 

 

خود مراقبتی در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
  • ما خواسته یا ناخواسته در اجتماعی بزرگ زندگی می‌کنیم. حتی اگر گوشه عزلت اختیار کنیم، باز هم به نوعی با اجتماع در ارتباط هستیم.
  • از این رو نیاز داریم در اجتماع فردی موثر و مفید باشیم و عرف و قوانین اجتماعی را رعایت کنیم. از طرفی آسیب‌هایی نیز ممکن است از همین اجتماع به فرد وارد آید که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی گذر کرد.
  • برای اینکه از این آسیب‌ها جلوگیری شود، بهتر است اجتماع خود را بهتر بشناسیم و در جهت رفع مشکلات موجود در آن بکوشیم. آسیب‌های اجتماعی در اصل به هر رفتار جمعی یا فردی گفته می‌شود که که در چارچوب اصول و قواعد اخلاقی و عرفی نمی‌گنجد.
  • همچنین این چارچوب ممکن است کاملا رسمی باشد یا غیر رسمی و مربوط به عرف جامعه محسوب شود. از این رو این رفتارها با منع قانونی یا اجتماعی روبرو می‌شود.
    گاهی اوقات شرایط اجتماعی که فرد در آن قرار می‌گیرد، وی را به سمت این ناهنجاری‌ها پیش می‌برد.

 

 چگونه از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی مراقبت کنیم؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
  • امروزه به علت دامنه ارتباطی وسیع بین افراد و وجود انواع انحرافات در جامعه اگر ندانیم چگونه از خود مراقبت کنیم ممکن است ناخواسته در دام آسیب‌های اجتماعی مختلف بیفتیم.
    وجود افراد سواستفاده‌گر در جامعه و کسانی که منافع خود را به هر چیزی ترجیح می‌دهند، باعث تشدید مشکلات به خصوص برای کسانی شده است که اطلاعات زیادی در زمینه انواع آسیب‌های اجتماعی ندارند، اما با داشتن اطلاعات کافی می‌توان بهتر در جهت مراقبت از خود عمل کرد.

وظایف نوجوان برای مراقبت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
  1. خانواده بهترین دوستی است که هر کسی می‌تواند داشته باشد؛ مشکلات خود را فقط با خانواده خود در میان بگذارید
  2. توجه دوستان و هم سن و سالان خود را با فعالیت‌های مثبت به خود جلب کنید
  3. هر کسی را دوست خود نپندارید و به توصیه‌های آن‌ها عمل نکنید
  4. بزه‌های اجتماعی می‌تواند شما را یک عمر از زندگی عقب بیندازد پس برای یک بار هم آن‌ها را امتحان نکنید

وظایف خانواده‌ها برای مراقبت از نوجوان در برابر آسیب‌های اجتماعی

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
  • خانواده‌ها باید بدانند که سرکشی و تغییر رفتار اقتضای سن نوجوانی است. از این رو نباید خیلی نگران این مسائل باشید. به مرور زمان و تثبیت بیولوژیکی و خلق و خوی نوجوان، این مسائل همگی حل می‌شوند.
    مهم این است که این دوران حساس را با درایت پشت سر بگذارید و اجازه ندهید نوجوان به سمت بزه و آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا کند.
  • بهترین دوست برای فرزندتان باشید و آن‌ها را حمایت کنید. در این صورت برای جبران کمبودهای خود به دوستان ناباب یا افرادی خارج از خانواده گرایش پیدا نمی‌کنند و احتمال ایجاد رفتارهای پرخطر برای آن‌ها به مراتب کمتر می‌شود.

 

راههای ارتقای مها رتهای اجتماعی دانش آموزان 

  1. توجه به مها رتهای اجتماعی در برنا مه ریزی درسی
  2.  نشان دادن تاثیرات مخرب دوستان نالایق و ناشایست و چگونگی قطع ا رتباط با آنان
  3.  آموزش مها رتهای زندگی نظیر دوست یا بی و خود شناسی و کشف خود در محتوای آموزشی
  4. اجا زه ی ابراز وجود به دانش آموزان ا ز طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاههای آنان در مدرسه
  5.  تقویت عزت نفس و احترام دانش آموزان توسط معلم
  6. تقویت ا رزشهای دینی دانش آموزان توسط معلمان
  7. تقویت ا رزشهای دینی در خانواده
  8.  آموزش نه گفتن از کودکی در خانواده ها ا ز طریق اهمیت دادن به ا ظهار نظر وی و شروع ا ز موا رد کوچک و غیرمهم.

چگونه نوجوانان را از اسیب های اجتماعی دور کنیم ؟ با صحبت های دکتر نازنین حبیبی با دقت گوش دهید 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by دکتر نازنین حبیبی (@drnazaninhabibi)

چه خطراتی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند؟

  • در گروه سنی کودکان و نوجوانان، خطرات مختلفی وجود دارند که به‌دلیل مقتضیات این سن و زمینه‌های خطرجویی، هیجان‌طلبی و کنجکاوی، به‌ویژه در بین نوجوانان، آنان را تهدید می‌کند و به‌طور خلاصه می‌توان این خطرات را در گرایش به رفتارهای پرخطر، تعبیر کرد. در اینجا به برخی از این خطرات، اشاره می‌شود.
  •  گرایش به مصرف دخانیات
  • گرایش به سوءمصرف مواد
  • گرایش به خشونت
  • گرایش به سبک‌های زندگی نابهنجار
  •  تأثیرپذیری از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی
  •  شکست تحصیلی

عوامل مخاطره‌آمیز نوجوانان کدامند؟

  • تحلیل‌های مختلفی در مورد عوامل خطرپذیری نوجوانان ارائه می‌شود. در یک تحلیل مختصر، می‌توان این عوامل را به دو دسته تقسیم کرد.
  • الف: عوامل فردی که شامل ویژگی‌های شخصیتی، وضعیت بهداشت روان و تاب‌آوری فرد (از قبیل اعتمادبه‌نفس، خودارزشمندی، کنترل هیجان و…)، نگرش نسبت به رفتارهای پرخطر، وضعیت تحصیلی و مؤلفه‌های مشابه دیگر است.
  • ب: عوامل محیطی و اجتماعی؛ از قبیل: وضعیت خانوادگی، دوستان و همسالان، محیط زندگی فرد.

این دسته‌بندی را می‌توان با جزئیات بیشتر اینگونه عنوان کرد:

  1. عوامل روانی عاطفی: ‌از قبیل افسردگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری شکست‌های عاطفی، سوگ ناشی از طلاق والدین، ناکامی‌ها، کم‌توجهی و کمبود عاطفی، تحقیر شدن
  2. عوامل خانوادگی: از قبیل بدسرپرستی، جدایی والدین، سابقه رفتارهای پرخطر در خانواده، الگوها و شیوه‌های نامناسب فرزندپروری
  3.  عوامل تحصیلی: از قبیل افت تحصیلی، تکرار پایه، سابقه فرار از مدرسه
  4.  عوامل محیطی و اجتماعی: از قبیل دوستی با افراد پرخطر، زندگی در محیط‌های پرخطر، یادگیری و همانندجویی رفتارهای پرخطر
  5.  عوامل نوپدید: از قبیل تأثیرپذیری از رسانه‌ها، همانندجویی با قهرمان‌های رسانه‌ای و به‌ویژه فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و مجازی
  6. عوامل ناشی از تجربه رفتارهای پرخطر: از قبیل تجربه حداقل یک‌بار گرایش به رفتارهای پرخطر (هرچند که برای سرگرمی و تفریح باشد.)

چرا کودکان و نوجوانان دچار رفتار پرخطر می‌شوند؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

سؤال این است که چه دلایل و زمینه‌هایی موجب گرایش کودکان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر می‌شود؟ برخی از مهم‌ترین زمینه‌ها، عبارتند از:

• فشار همسالان و یادگیری از آن‌ها

• وجود زمینه‌های مخاطره‌آمیز در خانواده

• گرایش به کنجکاوی

• گرایش به تفریح و لذت

• یادگیری از رسانه‌ها و صنایع فرهنگی

• فشارهای ناشی از مشکلات مربوط به بهداشت روان

• شکست‌های تحصیلی

 

چه کودکان و نوجوانانی، بیشتر در معرض خطر هستند؟

  • پژوهشگران و برنامه‌ریزان، توصیه می‌کنند که در کنار مراقبت از همه کودکان و نوجوانان و آموزش‌ مهارت‌های خودمراقبتی و پیشگیرانه به همه آنان، در عین حال، کودکان و نوجوانانی را که در معرض خطر هستند، بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

 

* سؤال این است که چه کسانی در معرض خطر هستند؟

کودکان و نوجوانانی که:

• سابقه شکست تحصیلی دارند.

• سابقه مشکلات رفتاری و روانی دارند.

• در خانواده‌های پرخطر زندگی می‌کنند.

• در محیط‌های مخاطره‌آمیز سکونت و یا رفت‌وآمد دارند.

• دوستانی دارند که سابقه رفتارهای پرخطر دارند.

چه عواملی موجب محافظت از کودکان و نوجوانان می‌شود؟

• توکل به خداوند متعال و انجام فرایض دینی

• جامعه‌پذیر بودن

• مثبت‌اندیشی و برخورداری از روحیه امیدوار

• توانایی برخورد با مشکلات و مسائل

• اعتمادبه‌نفس بالا و مهارت‌های اجتماعی مناسب

• احساس پیوند با مدرسه و خانواده

• نگاه منفی نسبت به مصرف مواد

• تعلق به خانواده‌ای که الگوی مسئولانه‌ای در مورد فرزندپروری دارد و نگاه منفی نسبت به مصرف مواد دارد.

• برخورداری از والدینی که رابطه تنگاتنگی با فرزند خود دارد و انتظارات تربیتی خود را به‌صورت روشن تعیین کرده و به آن پایبند هستند.

• برخورداری از دوستانی که رفتارهای مخاطره‌آمیز ندارند.

• مشارکت و مسئولیت‌پذیری در فعالیت‌ها و امور مدرسه

• وضعیت مناسب تحصیلی

در مورد نوجوان و خانواده بیستر بدانید با صحبت های دکتر نازنین حبیبی همراه باشید 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by دکتر نازنین حبیبی (@drnazaninhabibi)

 

 عوامل مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه چیست؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

• رابطه ضعیف مدرسه با دانش‌آموزان و جو روانی نامناسب در مدرسه

•‌ وجود فضاهای مخاطره‌آمیز در مدرسه و پیرامون آن

• رفت‌وآمد افراد بزهکار و پرخطر در اطراف مدرسه

• زمینه‌های شکست تحصیلی در بین دانش‌آموزان

• وجود زمینه‌های اضطراب در بین دانش‌آموزان

• وجود زمینه‌های فعالیت گروه‌های پرخطر دانش‌آموزی در مدرسه

• کم‌توجهی به آموزش‌های خودمراقبتی در مدرسه

 

 چگونه می‌توانیم از کودکان و نوجوانان مراقبت کنیم؟

چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟
چگونه نوجوانان در محیط آسیب زا از خطرات در امان بمانند ؟

• مهارت‌های خودمراقبتی را به‌ آن‌ها آموزش دهیم.

• خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند بشناسیم.

• عوامل مخاطره‌آمیز و تهدیدکننده آن‌ها را کنترل کنیم و کاهش بدهیم.

• زمینه‌های بهداشت و سلامت روان آن‌ها را تقویت کنیم.

• تاب‌آوری آن‌ها در رویدادهای ناگوار و شرایط مخاطره‌آمیز، افزایش دهیم.

 

مدرسه چگونه می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند؟

• پیوند عاطفی و روانی مدرسه و دانش‌آموزان را تقویت و محکم کنیم.

• عوامل و فضاهای مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه و پیرامون را بشناسیم.

• دانش‌آموزانی که در معرض خطر را شناسایی کنیم و آن‌ها را توانمند کنیم.

• زمینه نشاط و شادابی در مدرسه را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

•‌ زمینه‌های مخاطره‌آمیز در زمینه پیشرفت تحصیلی را کنترل کنیم.

• آگاهی و نگرش دانش‌آموزان در مورد رفتارهای پرخطر را افزایش دهیم.

پیشنهاد ما : خودکشی در نوجوانان و عوامل موثر در کاهش آن

 

در زمان مواجه با اعتیاد در نوجوانان چه اقداماتی باید انجام بدهیم با این کلیپ زیبا همراه باشید 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by روان‌شناسی نوجوان (@jamedadi.tv)

 دانش، نگرش و مهارت مورد نیاز نوجوانان جهت خودمراقبتی در برابر اعتیاد چیست؟

• دانش

• شیوه‌های تقویت عزت‌نفس و اعتماد به خود را بشناسد.

• بداند و یاد بگیرد که چگونه از دیگران تقاضای کمک کند.

• بداند که وقتی سؤال یا مشکلی دارد، چه کسانی می‌توانند به او کمک کنند.

• تفاوت‌های جسمی و روانی خود و دیگران را بشناسد و درک کند.

• زیان‌های استفاده نادرست از داروها را بشناسد.

• جایگزین‌های داروها را بشناسد.

• زیان‌های دخانیات و مواد بر بدن را بداند و بشناسد.

• تأثیرات رسانه‌ها و تبلیغات بر تصمیم‌گیری‌ها را بشناسد و آگاهی خود در این مورد را افزایش دهد.

• نگرش

• به بدن خود احترام بگذارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را بشناسد.

• نگرش مسئولانه‌ای نسبت به داروها و نیز نسبت به سلامتی خود داشته باشد.

• نگرش مثبتی در مورد عدم استفاده از دخانیات داشته باشد.

• واکنش مسئولانه و منتقدانه‌ای در مورد تبلیغات داروها و مکمل‌های بهداشتی داشته باشد.

• اعتمادبه‌نفس داشته باشد.

• مهارت

• قادر است که به خوبی گوش دهد و ارتباط خوبی با دیگران برقرار کند.

• احساسات خود را به خوبی بیان می‌کند و به احساسات دیگران احترام می‌گذارد.

• گوشه‌گیر نیست، بلکه به‌صورت فعالانه‌ای در گروه‌های دوستی فعالیت می‌کند.

• موقعیت‌ها را درک می‌کند و می‌داند که در هر شرایطی چه انتخابی باید داشته باشد و پیامدهای انتخاب‌های خود را نیز می‌شناسد.

• برای حفظ سلامتی خود، اهدافی را طراحی می‌کند.

• قادر باشد که در مواقع خطر از پلیس یا سایر خدمات فوریت‌های اجتماعی کمک بگیرد.

• با فشار همسالان، برخورد و مواجهه مؤثر و فعالانه‌ای دارد.

• جرات‌مند است و توانایی تصمیم‌گیری دارد.

جدید تر حقوق و وظایف والدین در زمان نوجوانی و بلوغ فرزند چیست ؟
قدیمی تر معرفی ۷ روش استعدادیابی خود| چگونه استعداد پنهان خود را کشف کنیم ؟

پست های مرتبط

17 اسفند 1403

“چگونه کودکان 9 تا 12 ساله را به دنیای کارآفرینی وارد کنیم؟”

samira
ادامه مطلب

6 اسفند 1403

راهکارهای عملی برای مدیریت خشم کودکان در سنین 3 تا 7 سال

samira
ادامه مطلب

4 اسفند 1403

تأثیر موسیقی بر رشد ذهنی و عاطفی کودکان

samira
ادامه مطلب

3 اسفند 1403

طرز آموزش حروف به کودکان چه است؟

samira
ادامه مطلب

2 اسفند 1403

چگونه بازی‌های فکری را برای کودکان طراحی کنیم؟

samira
ادامه مطلب

8 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سهیل با کلام گفت:
    1 دی 1400 در 9:09 ب.ظ

    بدترین اتفاقی که بیشتر می افتد همین اعتیاده.من به عنوان یه معتاد به بخت بازگشته به شما نوجوانان دوره متوسطه و جوانان دانشجو میگم که اگه معتاد هستید ترک کنید. اگه معتاد نیستید به سراغ این آشغالا اصلا نرید که نتیجه اش چیزی بجز«مرگ☠️» نیست. بخدا من وقتی کسی رو میبینم که سیگاری و یا چیز میزی مصرف میکنه واقعا اشکم در میاد. لطفا نظرم رو نشر کنید. بخدا خیلی مهمه.

    پاسخ
    • samira گفت:
      5 دی 1400 در 9:11 ب.ظ

      سلام ممنون از نظر شما

      پاسخ
  • نازلی گفت:
    1 دی 1400 در 9:16 ب.ظ

    من یه چند ماهی هست که مدام از این افکار دارم وخیلی هم احساس ناراحتی دارم و بیخود میزنه زیر گریه

    پاسخ
    • samira گفت:
      5 دی 1400 در 9:16 ب.ظ

      سلام و درود بر شما
      تمامی احساسات ما نتیجه افکار ما هستند اگر ما فکری مثبت داشته باشیم و به اتفاقات خوب فکر کنیم روحیه شادتری خواهیم داشت و روز خوبی را سپری میکنیم و بالعکس همین مسئله هم وجود داره
      شما هم برای اینکه از این افکار خلاص شید باید خودتون رو مشغول به کاری کنین سعی کنین کارهایی رو انجام بدین که بهتون ارامش میده و فکر شمارو درگیر میکنه نه کاری که باعث میشه بیشتر فکر کنید مثلا برای برخی افراد گوش دادن به موسیقی باعث میشه بیشتر فکر کنم و در ذهنشون یک سری اتفاقات و رویداد ایجاد کنن سعی کنین کاری رو انجام بدین که حالتون رو خوب میکنه قطعا اگر بتونین حتی به تقلید ادای فردی خوشحال رو دربیارید میتونید افکارتون رو کنترل کنین و کم کم شادی و حال خوب جای این حال بد رو میده

      پاسخ
  • daheh-shasty گفت:
    8 دی 1400 در 12:34 ب.ظ

    بچه ها یی که پدر مادرشون از هم طلاق گرفتن میشه بگین بعد طلاق اونا چه حالی داشتین رو سرنوشتتون اثر داشت یانه ؟ محیط اسیب زا بیشتره طلاقه دیگه ؟

    پاسخ
    • samira گفت:
      8 دی 1400 در 12:48 ب.ظ

      سلام بله یکی از مهمترین مواردی که میتونه به بچه ها اسیب بزنه طلاق و جدایی والدین از همدیگر هستش تثیرات بسیار مخربی بر روی فرزندان خواهد داشت و در تغییر رفتار و نگرش اون ها بسیار تاثیر گذار هستش حس دوگانگی در اون ها ایجاد میشه چون نمیدونن که خوشحال باشند از اینکه بحث و جدل تموم شده و یا اینکه دیگه خانواده ای ندارند باید ناراحت باشند و شرایط سختی رو تجربه خواهند کرد که ممکنه باعث اسیب های روحی و روانی شدید بشه

      پاسخ
  • مادرانه گفت:
    8 دی 1400 در 12:35 ب.ظ

    کمکم کنید از دست کارای دختر ۱۷ ساله ام دارم سکته میکنم

    پاسخ
    • samira گفت:
      8 دی 1400 در 12:38 ب.ظ

      سلام شما باید رابطه خودتون با فرزندتون رو اصلاح کنید و زندگی رو برای دخترتون سخت نکنید چون علایق و سلایقش با شما بسیار متفاوت شده و انجام دادن بعضی از رفتارها بسیار طبیعی هستش مگر اینکه اسیبی به او و خانوادش بزنه خطرناک میشه و باید به روانشناس مراجعه کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آکادمی ها
  • آموزش کودک
  • آموزش کودک
  • استرس
  • بازی کودک
  • بی اشتهایی کودکان
  • پادکست صوتی
  • تبلیغات
  • تغذیه کودک
  • داستان
  • روانشناسی کودک
  • روانشناسی نوجوان
  • زندگی دانشگاهی
  • طراحی
  • عمومی
  • فرزند پروری
  • فریلنسر
  • کتاب کودک
  • کسب و کار
  • کودک
  • مدرسه
  • مشاوره تحصیلی
  • مقالات
  • نوجوان
  • هوش مصنوعی
  • ویدئو
نوشته‌های تازه
  • چرا نمیتوانیم زمان را مدیریت کنیم؟
  • چگونه استعداد خود را کشف کنیم
  • چگونه کودک را از خریدهای غیرضروری بازداریم؟
  • چگونه خواب کودک را منظم کنیم؟
  • سن مناسب کار کردن کودکان چه زمانی است؟
دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • وبلاگ
  • قوانین
خدمات مشتریان
  • پیگیری سفارش
  • حساب کاربری
  • فروشگاه
تماس با ما
  • [email protected]
  • 02691095838
  • استان : البرز - شهرستان : کرج - بخش : مرکزی - شهر : کرج - محله : عظیمیه - خیابان لاله غربی[لاله] - بلوار طالقانی شمالی - سایه
  • کد پستی : 3155618431
Facebook Twitter Youtube Instagram

© 1404. قالب و طراحی مختص به سایت خانم اجازه می باشد.